Underbart väder!

Våren är här!

Ja senaste veckan har varit alldeles underbar! vi har haft 22-26 grader is kuggan och sol! Jag har suttit på trappan till verandan och läst och solat. Just idag var det lite kyligare dock, men solen skiner!

Den senaste tiden har varit ganska omvälvande, för några veckor sen blev jag så himla dålig i min MS, så jag kunde knappt gå. Jag  var endå rätt lugn, men var väldigt orolig för hur det skulle gå. Hade min bästa väninna på besök, och vi tog oss ingenstans tyvärr, det var väldigt tråkigt. Dock tog vi oss till glasscaféet, och åt gott där, och det var ju tur! Vi köpte även oss ett kg godis var som vi mumsade på ;)

Men efter helgen tog jag mig till sjukan och där fick jag kortisondropp i dagarna 3! Jag blev snabbt bättre och nu går jag helt normalt! Har många känselstörningar kvar, kalla fötter och lite dålig balans, men jag kan iaf leva normalt! Kändes helt underbart när jag kunde åka ner på affären igen! Hur länge detta håller i sig tills nästa skov, det vet ingen tyvärr. Men jag ska på konsultation om ny medicin den 17 juni och då får jag se vad framtiden har att ge! Kanske går detta bra och då kan jag ha den nuvarande medicinen ett tag till.

Helgen den 3/5 då var vi på veteranbesiktning med chevan och husvagnen! Det var skoj, och vi trodde det skulle ta halva dan med 50 fordon före oss i kön, men vi fick komma in ganska fort och fick blanka papper!

På kvällen åkte vi till Uddevalla på rock och det var jätteskoj! Jag och Thommy festar ju inte alltför ofta så det var ett roligt avbrott =P

Nu i helgen åkte vi till mamma och hälsade på, och det var trevligt! Nu när man inte träffar mamma så ofta så kan vi njuta av att träffas, och inte bara tjafsa ;) Vi åkte på bilutställningen i Hamrånge, lite roliga bilar, träffade också ett par välkända ansikten.

Vi åkte med buicken lite runt, var och köpte mjukglass i värmen! Åh vad jag har saknat sommaren! Helt underbart..

Nu till helgen har vi bjudit hem Thommys familj, för att bjuda på mat, tårta och avslöjanden ;)

Nej, nu ska jag ta mig i kragen och vattna blommor, gosa med min pratande Charlie (han sitter här vid mina fötter och tittar storögt och jamar), och laga lite middag!

Kommentarer
Postat av: jesa

Hej!
Vi var till hamrånge på kvällen..
men det var skit lite folk! så vi åkte hemåt vid halv 1-tiden..
som max var det nog ca 10 jänkare som jag såg där..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback