Cruising!

Kungälvscruising

Ja i lördags så var vi ut på stan! Vi började dagen med melodikrysset, som alltid ;) Sen staplade Thommy lite ved, sen gjorde vi oss i ordning och tog Chevan ner till klubben där det var samling. Mycket bil! Hade systemkameran med mig, så jag hoppas på en del fina bilder!
Sen bar det av i karavan ner på stan och genom en slinga, sen åkte i runt ett tag och stannade ett slag för att prata med folk, men sen åkte vi vidare för att köpa glass och gotta oss ;)

Det var helt underbart väder! 23-24grader i skuggan å strålande sol! Så alla hade krupit fram ur sina hörn, så det var väldigt mycket bil ute!

Sen åkte vi hem och grillade och vilade en stund, men sen var det av ner på stan igen på kvällen! Vi tog med oss grannen och så drog vi ner. Det var packat med bilar och det var svårt att ta sig in och ut på ställen.

Vi åkte hem vid 24snåret och nannade kudden !

På söndagen så åkte vi hem till svärmor! Hon skulle ju firas så där var det älgstek och sen tårta! Underbart gott!! Sen åkte vi vidare och hälsade på Martin & Lisa och fikade en gång till där ;)

Men sen var vi möra så vi åkte en fin liten väg hem och sen blev det lite te och sen kudden..

I går var jag på begravning för min vårdtagare som jag jobbat hos. Det var jättefint, och borgerligt, så underbart att slippa allt prat om Herren... Jobbigt att se alla gråtande släktingar..

Sen så går jag och tänker på bröllopet hela dagarna ;) Hur det ska bli, hur det ska se ut, vad man ska göra. Lite trassel verkar det bli med borgerliga vigselförättare, de verkar väldigt strama där i kungälv! Tydligen så vägrar de säga mer än sin 2min-ramsa, vilket jag tycker är bedrövligt!
Varför ska man nöja sig med en 2min ceremoni bara för att man inte vill lova sin kärlek inför Gud, som man inte ens tror på? Tycker det är väldigt förlegad syn, med tanke på att de flesta vigslarna i dag är borgerliga.

Många kommuner har väldigt bra förättare, som ställer upp på välkomsttal, dikter och kärleksförklaringar, så som en präst gör, fast utan babblet om gud och jesus. Skärpning! Men som sagt, det är politiker också som förättar..det säger väl allt... trökgubbar.
Hoppas på det bästa och ska försöka hitta nån bra, annars får vi göra det i rådhuset, och så ordar vi en annan som sköter själva "bröllopsdagen". Den som lever får se!

Nu ska jag åka ner på torget och handla!

Kommentarer
Postat av: Katta

Hejsan!
allt är bra med dig?
Ha en toppen dag!

(Sugen på en ny design till din blogg? kom in hos mig och tävla)

Postat av: Katta

Vad trevligt! :)
Och tack för du frågar, jag jätte bra och har det skönt :D Javisst är han gullig ;)

Ha en toppen kväll

2008-05-28 @ 18:27:55
URL: http://fakkors.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback