Trollhättan!

Vilket väder!

Ja helgen var het! Vi åkte iväg vid 11-snåret och redan då var det 25grader, och det var nog över 30 i Trollhättan när vi kom fram..*puh!' Vi tittade på lite bilar, åt lite god mat i parken och snackade lite skit, men sen så åkte vi hemmåt, för det var oliidligt varmt.. På vägen ut fick jag beröm för min klädsel av en kille som var och delade ut reklamannoner om Vårgårda Nostalgifestival! Han tyckte jag skulle ställa upp i deras tävling i nostalgi-klädsel, nästa vecka, haha! Vi har funderat på att åka dit, men att tävla..? Njaaa.. inte riktigt min grej får jag säga..

Vi tog sen en tur till Sibylla och vräkte i oss god mjukglass..Guuuud så gott! Kall glass som fick kyla ner den varma kroppen var skönt, och vi åkte hemmåt, mätta och belåtna på glass.

Väl hemma så marinerade vi lite kött och tände på grillen, Thommy fixade lite här hemma och jag vattnade blommor ett tag, sen blev det grillning av.. och det var supergött det!

Vi gick och sov en timma, var helt slutkötda efter sol och mat, men sen klev vi upp för att göra oss iordning för kvällen; Rock I Hålanda.

Jag körde samma outfit på kvällen (Pennkjol, bälte ,skjorta, nyinköpta pumps, och mina fina söm-strumpbyxor) Väl där borta så såg vi att det inte var så speciellt mycket folk, men det droppade in lite mer under tiden vi var där. Banden som spelade; The Eternits och så The Cyclones, var bra! Cyclones har ju väldigt fräck stil och är vana att spela, det hörs, och jag har aldrig hört dem förut, men jag kan säga att de är ett nytt favoritband! Iaf live, på skiva vet man aldrig. The Eternits spelade offentligt för typ första gången vad jag förstod, och det hördes. Basisten hade nog inte såå många timmar på den.. men de kämpade på, och om de bara får fler reptimmar, så kommer det bli bra! De körde lite egen stil tycker jag, och det är uppskattat.

Igår var vi ut til Lökeberg, där vi hade blivit bjudna på buffe utav Thommys föräldrar! Vi var där allihopa, utom Jane som jobbade, så det var ju lite tråkigtl Men jösses vilken god mat! MMMums.. var massa god lax, och såklart åt man mer än vad man behövde ;) Efterätter i mängder, så det blev en bit äggost, sen en liten bit princesstårta och såå klart marängtårta...dödligt god måste jag säga...

Sen spenderade vi lite tid hemma hos svärföräldrarna, för att sedan dra oss hemmåt. Stefan kom förbi och sov kvar, då han ska jobba i Tagene i veckan och skulle bara sova här första natten, sen blir det hotell. Den fuskisen som äter hotellfrukost hela veckorna ;)

I veckan blir det väl lugnt, på torsdag ska vi upp till ett ställe utanför Örebro, ska bo där i ett hus med ett par andra, och åka på en träff, och umgås.

Katterna är helt osynliga nu på dagarna, gömmer sig i buskagen och uppe i skogen nu när det är så vansinnigt varmt..stackarna! Charlie var lite kinkig igår kväll, busig och rastlös när äntligen temperaturen sjönk, men inget dög, han visste nog inte själv heller vad han ville ;)

Idag är takläggarna här och lägger nytt på garaget, hoppas de blir klara idag, så man slipper sitta hemma och vakta fler dagar ;) Inte för att jag har så vansinnigt mycket att göra heller ;)

Nu ska jag fortsätta bråka med datorn som inte vill det jag vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback